Autoreis door Zwitserland

We zijn aanbeland bij dag 2 van onze 3-daagse autorit richting Toscane in Italië. Onze eerste dag reden we door Duitsland met een leuke stop in een waterspeeltuin. Vandaag staat Zwitserland op het programma. En morgen rijden we het laatste stuk door Italië tot aan de camping in Toscane.

Ik schreef ook al eerder een artikel over hoe je een autoreis met peuters kunt aanpakken.

Opstaan en ontbijt

Onze kids zijn er \’s morgens altijd vroeg bij dus tegen 7 uur wisselen we de pyjama voor de reiskleding en vertrekken we al lopend naar de supermarkt om daar ons ontbijt te halen. Terug in het appartement eten we buiten op het terras ons ontbijt. Om de heenreis niet te laten aanvoelen als hele dagen rijden beginnen we deze morgen met een bezoekje aan een dierenpark in Basel.

Dierenpark Lange Erlen

In Basel kunnen we kiezen uit 2 uitjes met onze kinderen. Aan de ene kant hadden we kunnen kiezen voor de Zoo in Basel. Dit is echter niet gratis. De prijzen en openingstijden vind je hier. Daar we ook nog een halve dag reizen voor de boeg hebben en we dus geen hele dag kunnen blijven kozen we voor het gratis dierenpark Lange Erlen.

Op die manier wordt de reis niet onnodig duurder en hoeven we er ook niet over in te zitten om iets sneller onze reis terug voort te zetten. Ook dit was een groot succes bij onze kinderen.

Er is een deel dat je kan vergelijken met een kinderboerderij: konijnen, hertjes, paarden, geitjes, ooievaars, buffels, … maar er zijn hier toch ook al wat exotischere dieren zoals aapjes, lynx, …

Ik moet hier wel bij vermelden dat de parkeerplaats niet gratis is. Er is wel een mooie speeltuin, gratis openbare toiletten met verzorgkussen, … bij de parking staat er ook nog een draaimolen waar ze op zouden kunnen al moet je daarvoor ook bijbetalen. Tot slot kun je hier ook lunchen aan het bbq standje of in het restaurant.

Bekijk gerust mijn filmpje hiernaast om een beeld te krijgen van deze plaats. Voor ons is het nu tijd om onze reis voort te zetten.

Autoreis door Zwitserland

De kids zijn moe van het spelen en rondrennen deze ochtend en vallen al snel in slaap. De instellingen van onze GPS moeten aangepast zijn want blijkbaar stond die opeens op tolwegen vermijden. Hierdoor zaten we opeens veel langer in de auto en waren er geen plaatsen meer om te stoppen.

Hier gaan we in het vervolg extra op letten want dit willen we geen 2de keer meemaken. We zouden zo\’n 4 uur hebben moeten rijden, maar het werden er 7.

En zo kwamen we moe en uitgehongerd aan bij de B&B.

Red House Riding Club

We hebben ons best moeten doen om tegen 8 uur hier aan te komen. Dit was de laatste normale aankomst tijd om in te checken. Uiteindelijk waren we er om kwart voor 8. We checkten in en legden uit dat we nog niet gegeten hadden.

Dinner bij Il Casottino

\"Speeltuin

De dame die ons incheckte, verwees ons naar restaurant: Il Casottino, iets verderop waar ze: Pizza, Pasta, vlees en visgerechten hadden. Een leuk extraatje was dat er ook een kleine speeltuin was met een glijbaan, wipkip en schommel. Ook was er een kleine vijver met een hoge stenen omheining rond waarin we schildpadden konden zien zwemmen.

Overnachten

Hier hebben we heerlijk gegeten en toen zijn we terug naar onze B&B (de Red House Riding club) gereden. Hier hebben we geslapen. Het fijne aan deze overnachting was dat de kids echt in een andere kamer lagen. We hoefden er \’s nachts niet meer bij te gaan liggen. We hadden een eigen bed in de woonkamer zeg maar.

Een nadeel aan deze verblijfplaats is wel dat de kamers gehorig zijn. Dus het zou kunnen zijn dat je luidruchtige buren hebt. Maar dit mogelijke ongemak word wat mij betreft ruimschoots gecompenseerd.

Deze eigenaars denken namelijk echt met je mee voor leuke adressen. Een ideaal restaurant voor het avondeten en \’s morgens dachten we richting de supermarkt te gaan voor het ontbijt maar verwees ze ons naar een heerlijke bakkerij. Ik voelde met net een kind in de snoepwinkel. 😉 Maar dat is voor dag 3 van onze reis.

Deze dag viel even tegen doordat we in Zwitserland door van de snelweg af te gaan heel wat langer gereden hebben, maar het lekkere eten en de service op de Red House Riding Club maakten onze dag weer helemaal goed.

Adressen

• Basel ZOO (website)
    Binningerstrasse 40, 4054 Basel (Zwitserland)
  • Dierenpark Lange Erlen (website)
    Erlenparkweg 110, 4058 Basel (Zwitserland)
  • Red House Riding Club (website)
    Strada Provinciale 28 n.1, 22070 Cantu (Italië)
  • Restaurant: Il Casottino (website)
    Via Dogana, 10, 22073 Fino Mornasco CO, Italy

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *